BLOG POST
پنجاه رسانه ی اجتماعی برتر سال 2020 - بخش اول

به‌عنوان موجوداتی اجتماعی، بشر پذیرای فناوری‌هایی است که ما را به دیگران متصل کند. هر ساله تعداد زیادی در رسانه‌های اجتماعی ثبت‌نام و از آن استفاده می‌کنند. درحالی‌که در سال 2010 کمتر از میلیارد نفر مخاطب رسانه‌های اجتماعی بوده که  این تعداد به بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سال 2015 افزایش‌یافته است.

در سال 2019 ، حدود 2.77 میلیارد نفر از رسانه‌های اجتماعی استفاده کردند که با ارزان‌تر شدن اینترنت و در دسترس بودن آن، باید انتظار داشته باشیم که تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال 2021 به 3 میلیارد افزایش پیدا کند.
و برای بازاریاب‌ها این بدان معناست که رسانه‌های اجتماعی پتانسیل بسیار زیادی برای دستیابی به مخاطب‌های بیشتر فراهم کرده است و این محدود به رسانه‌های اجتماعی محبوب همچون فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام نمی‌شود.
من در این پست قصد دارم 50 شبکه‌ی اجتماعی محبوب که منجر به بالا رفتن اعتبار برند و عرضه آن بین مخاطبانتان می‌شود آشنا کنم. بعضی از این پلتفرم‌ها مثل یه یک ویترین فروشگاه در بهترین نقطه شهر، به جذب مخاطب و بالابردن فروش محصولات و خدماتتان کمک می‌کند.


50 رسانه اجتماعی محبوب جهان در سال 2020 


Facebook
در حال حاضر فیس‌بوک با داشتن 2.32 میلیارد کاربر فعال در ماه بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی جهان محسوب می‌شود. به‌راحتی می‌توان گفت تقریباً هر کاربر رسانه اجتماعی در فیس‌بوک حضور دارد؛ بنابراین یک بستر عالی برای برندها می‌باشد تا محصولات خود را در معرض انبوهی از کاربران قرار دهد.
کاربران می‌توانند پست‌های متنی، پیوندها، تصاویر و فیلم‌ها را با دوستان فیسبوکی خود به اشتراک بگذارند. آنها می‌توانند افراد و صفحات معروف را دنبال کنند و نسبت به پست‌های واکنش نشان دهند. همچنین شرکت‌ها (برندها) می‌توانند تبلیغ محصولات خود را با پرداخت هزینه در لابه‌لای صفحات فیسبوک به نمایش بگذارند.



Instagram
اینستاگرام یکی از پر رشد ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است. بیشتر مخاطبین از طریق اپلیکیشن به این پلتفرم دسترسی دارند، در حالی می توان از طریق نسخه وب‌سایت هم به فید خود دسترسی پیدا کنند. در ژوئن سال 2018 ، تعداد کاربران فعال اینستاگرام از مرز 1 میلیارد نفر گذشت.

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که در آن کاربران فیلم‌ها و تصاویر و همچنین Stories و پخش زنده را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یک اپلیکیشن جوان پسند محسوب میشود و طبق آمار Statista ، 32 درصد از کاربران آن بین 18 تا 24 سال سن دارند و 33درصد مخاطبین این شبکه اجتماعی 25 تا 34 ساله هستند.


 

Twitter
توییتر پلتفرمی است که به کاربران این اجازه را می‌دهد که در جریان موضوعات ترند روز قرار بگیرند و در بحث‌ها مربوطه شرکت کنند. در سال 2018 ، این پلتفرم 326 میلیون کاربر فعال داشت بااین‌وجود به‌اندازه سایر رسانه مخاطب ندارد، اما به لطف کاربرهای بسیار پیگیر این شبکه اجتماعی روزانه به طور متوسط حداقل 500 میلیون توییت ارسال می‌شود.


Tumblr
Tumblr یکی دیگر از سایت‌های پیشرو در رسانه‌های اجتماعی است. کاربران می‌توانند به جوامع متفاوت بپیوندند و در گفتگوهای فرهنگی شرکت کنند تا ایده‌های خود را گسترش دهند. این سایت یکی از سایت‌های برتر در رسانه‌های اجتماعی برای خودنمایی است و در بین نوجوانان بسیار محبوب است.

از ژانویه سال 2019 ، در مجموع 456.1 میلیون وبلاگ Tumblr وجود داشته است که از طریق آن 168.4 میلیارد پست ارسال شده است. سهم بازار Tumblr در میان شبکه‌های اجتماعی در فوریه 2019 تقریباً 1.94٪ بود.



LinkedIn
LinkedIn یک رسانه اجتماعی برای متخصصان است و در بین مخاطبان B2B (Business-to-business) بسیار محبوب است. این پلتفرم باگذشت سال‌ها به‌سرعت رشد کرده و در حال حاضر 610 میلیون عضو دارد. اعضا می‌توانند ارتباطات حرفه‌ای خود را بر روی پلتفرم گسترش دهند، نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارند، شغل مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به شرکت‌ها درخواست همکاری بدهند.
همچنین LinkedIn یک بستر عالی برای به اشتراک گذاشتن تخصص حرفه‌ای شماست، زیرا به اعضا امکان می‌دهد تا پست‌های وبلاگ خود را این پلتفرم را منتشر کند.



WhatsApp
WhatsApp یک برنامه پیام‌رسان است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی، تصاویر، یادداشت‌های صوتی، فایل‌های صوتی، اسناد و فیلم‌ها را به اشتراک بگذارند. این پلتفرم در طول سال‌ها به‌صورت تصاعدی رشد کرده و در اوایل سال 2018 ماهیانه حدود 1.5 میلیارد کاربر داشته است. علاوه بر افزایش تعداد کاربران، این پلتفرم ویژگی‌های جدید را معرفی کرده است تا تعامل بین کاربران آسان‌تر شود.

درگذشته کاربران فقط می‌توانستند تماس‌های یک به یک برقرار کنند، اما اکنون ویژگی تماس‌های گروهی به آن افزوده شده است. آنها همچنین یک ویژگی WhatsApp Status را معرفی کردند که به کاربران امکان می‌داد عکس، فیلم و متن را در Status قرار دهند که بعد از 24 ساعت خودبه‌خود پاک می‌شود. از سال 2018 ، 450 میلیون کاربر روزانه Status واتس اپ خود را به‌روزرسانی کرده و از این قابلیت استفاده می‌کنند.



Snapchat
اسنپ چت یکی دیگر از بسترهای دیداری در رسانه‌های اجتماعی محبوب بین جوانان است. کاربران می‌توانند اسنپ را به یکدیگر ارسال کنند و Statuses خود را درست مانند واتس اپ و اینستاگرام به‌روز کنند. در سال 2018 ، روزانه 186 میلیون کاربر فعال از این پلتفرم‌های محبوب استفاده کرده‌اند.



Pinterest
پینترست یک سایت آلبوم عکس مجازی در زمینه رسانه های اجتماعی است به همین دلیل بسیار بصری است. کاربران می‌توانند تابلوهای مضمونی ایجاد کرده و تصاویر و محصولاتشان را به آن اضافه کنند. برندها حتی می‌توانند با ایجاد پین‌های Shoppable این امکان را برای کاربران فراهم کنند که مستقیماً خرید انجام دهند.

از سال 2018 ، ماهیانه 250 میلیون کاربر فعال در این پلتفرم حضور داشته و این کاربران بیش از 175 میلیارد پین را در بیش از 3 میلیارد صفحه ایجاد کرده‌اند.



Reddit
Reddit رسانه‌ای اجتماعی است که در آن کاربران به بخشی از Subreddits تبدیل می‌شوند و با سایر کاربران در موضوعات مرتبط درگیر می‌شوند. همچنین ازآنجاکه کاربران آخرین اخبار منابع مختلف سایت را به اشتراک می‌گذارند، تا حدودی یک سایت جمع‌آوری‌کننده خبر به حساب می‌آید. کاربران در مواجه باخبر، آنرا تأیید یا رد کرده و درباره آن اظهار نظر می‌کنند.

این پلتفرم دارای جامعه عظیمی از بیش از 1.64 میلیارد کاربر است. بیشترین محبوبیت را در بین کاربران اینترنتی آمریکایی با 38.35 درصد ترافیک دارد، همچنین دومین منبع بزرگ ترافیک انگلستان است که در 7.26 درصد از ترافیک آن سهیم است. 99.98٪ از ترافیک آن به‌صورت ارگانیک است و این موضوع محبوبیت سایت را اثبات می‌کند.


YouTube
YouTube بزرگ‌ترین رسانه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان است. این امکان را به کاربران می‌دهد که فیلم‌ها را روی این پلتفرم بارگذاری کنند، فیلم‌های سایر کاربران را مشاهده کرده و با آنها تعامل برقرار کنند. از سال 2018 ، این شرکت ماهیانه 1.9 میلیارد کاربر فعال داشت - تقریباً به‌اندازه Facebook. کاربران YouTube به طور متوسط 40 دقیقه به تماشای فیلم‌ها و کلیپ‌های مورد علاقه خود در این پلتفرم می‌پردازند.


Mix
Mix (پیش‌ازاین StumbleUpon) یک سایت جمع‌کننده رسانه‌های خبری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای مورد علاقه خود را از سراسر وب دنبال کرده و آن را به 'مجموعه' (Collections) های خود اضافه کنند. این شامل مقالات، تصاویر، موسیقی و فیلم‌ها است. کاربر قادر است محتوای ساخته شده توسط دوستانش را مشاهده کرده و مجموعه او را subscribe کند. (مشترک شود)


Tagged
این رسانه اجتماعی در سال 2011 پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی معروف hi5 را در به دست آورد و بیشتر در دوست‌یابی متمرکز است. کاربران می‌توانند از طریق علایق مشترک، بازی‌ها، مرور پروفایل‌ها و موارد دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.


Nextdoor
Nextdoor یک شبکه اجتماعی محله‌ای می‌باشد. شما می‌توانید آدرس خیابان خود را وارد کرده و جامعه‌ای از مردم ساکن منطقه خود را پیدا کنید. درحالی‌که این پلتفرم تنها برای محلاتی در ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده بود، اما اکنون به سایر نقاط جهان گسترش‌یافته است. اکنون می‌توانید از این اپلیکیشن در ایالات متحده، آلمان فرانسه، ایتالیا، استرالیا، سوئد و دانمارک استفاده کنید.


 


Deviantart
Deviantart خود را بزرگ‌ترین جامعه رسانه‌های اجتماعی جهان برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر می‌نامد. کاربران می‌توانند عکس‌هایی از آثار هنری خود را به اشتراک بگذارند، کارهای سایر هنرمندان را پیدا کنند و با دیگر اعضای جامعه در تعامل باشند. این پلتفرم، در حال حاضر بیش از 44 میلیون کاربر ثبت شده و بیشتر از 45 میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد در هر ماه دارد.


 

Quora
Quora یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که افراد می‌توانند در مورد صدها موضوع در دسته‌بندی‌های متفاوت به پرسش و پاسخ بپردازند. این شامل همه چیز، از زبان و شغل گرفته تا اساطیر و بازاریابی است. از سال 2018 ، این رسانه اجتماعی ماهیانه حدود 300 میلیون کاربر فعال داشته و میزبان 300 میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد به‌صورت ماهیانه بوده است.

اگر سؤالی دارید و جواب آن را در نتایج یافت نمی‌کنید، می‌توانید سؤال خود را در قالب یک پست در دسته‌بندی مشخص ایجاد کنید. شما حتی قادر هستید که سؤال خود را به کارشناس موضوع مشخص ارسال کنید.



Meetup
Meetup یک رسانه اجتماعی است که دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش توقع دارید. باعث می‌شود کاربر با افرادی در گروه‌های مد نظر متصل شود. هر گروه می‌تواند هماهنگی‌های لازم برای جمع شدن اعضای گروه را فراهم کند.
شما می‌توانید گروه‌ها را در طیف گسترده‌ای از جمله، ماجراجویی و برنامه‌های خارج از خانه، فناوری، عکاسی، زبان و فرهنگ، موسیقی و موارد دیگر پیدا کنید.



ReverbNation
ReverbNation یکی از معتبرترین رسانه‌های اجتماعی است که به نوازندگان اختصاص داده شده است. آنها می‌توانند موسیقی خود را از طریق این بستر تبلیغ کنند و مخاطبان خود را گسترش دهند. آنها حتی می‌توانند با فروش آنها به طرفداران خود یا پلتفرم‌های دیجیتال، از آهنگ‌های خود کسب درآمد کنند. علاوه بر این، ReverbNation میزبان ابزارها و ویژگی‌های زیادی که به نوازندگان کمک می‌کند تا شغل خود را در این رابطه ایجاد کنند.



Flixster
Flixster یک رسانه‌ای اجتماعی است که تمرکز آن بر فیلم است. این یک سایت مستقر در آمریکا است. علاقه‌مندان به فیلم می‌توانند با خوره‌های فیلم ارتباط برقرار کرده و نظرات فیلم و تجربیات تماشای خود را به اشتراک بگذارند. در ضمن این وب‌سایت کاربران را از فیلم‌های در شرف پخش خبردار می‌کند.



Goodreads
Goodreads یکی از شبکه‌های اجتماعی با بازار خاص (niche) است، این پلتفرم روی کتاب‌ و کتاب‌خوانی تمرکز دارد. دوستداران کتاب می‌توانند با خوره‌های کتاب ارتباط برقرار کرده و نظرات خود را در رابطه با کتاب به اشتراک بگذارند. همچنین این سایت بر اساس تاریخچه مطالعه کتاب‌ها، پیشنهادهای برای مطالعه سایر کتاب‌ها به کاربر می‌دهد. کاربران می‌توانند به کلوپ‌های مجازی خواندن پیوسته و با افراد از جنس خودشان ارتباط برقرار کنند.


Twitch
Twitch یک پلتفرم استریم زنده است که بیشتر توسط گیمرها برای نمایش بازی خود یا تماشای بازی سایرگیمرها استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند به‌صورت آنلاین بازیکن را دیده و به او پیغام بدهند یا به او کمک مالی کنند. این برنامه حدود 2.2 میلیون پخش‌کننده و 140 میلیون بیننده در ماه دارد.



CaringBridge
CaringBridge تنها رسانه‌های اجتماعی در نوع خود است. یک ژورنال سلامت شخصی است که افراد را در طول دوره درمان یاری کرده و با ایجاد ارتباط با کسانی که دوستشان دارند باعث قوت قلب کاربر می‌شود. این یک بستر عالی برای افرادی است که دچار بیماری‌های سخت هستند و به آنها کمک می‌کند که با افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند در ارتباط باشند.



Wattpad
Wattpad یک شبکه اجتماعی منحصربه‌فرد برای خوانندگان و نویسندگان است. این پلتفرم شامل داستان‌های بی‌شماری در ژانرهای مختلف از جمله داستان، شعر، طنز و حتی فن آوری می‌باشد که توسط کاربران ایجاد شده است. این پلتفرم در حال حاضر حدود 70 میلیون خواننده در سراسر جهان دارد.


 

Viadeo
Viadeo یکی دیگر از سایت‌های حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان را به یکدیگر متصل می‌کند. در اروپا از محبوبیت بیشتری نسبت به ایالات متحده برخوردار است و از جمله: انگلیسی و فرانسوی تا آلمانی و پرتغالی پشتیبانی می‌کند.


Crunchyroll
Crunchyroll بستری است برای علاقه‌مندان به نیمه (انیمیشن‌های سبک ژاپنی) که قابلیت پخش و نمایش انیمه و خواندن مانگاهای محبوب را برای کاربران فراهم می‌کند. این سایت همچنین یک رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر در تعامل باشند و از طریق تالار گفتگو در مورد مباحث انیمه ای شرکت کنند.



Skyrock
Skyrock یک شبکه اجتماعی مستقر در فرانسه است که در آن کاربران می‌توانند پروفایل و وبلاگ خود را ایجاد کرده و با سایر اعضا ارتباط برقرار کنند. وبلاگ‌های موسیقی، ورزش و فیلم از محبوب‌ترین‌ها در این پلتفرم می‌باشد.

پنجاه رسانه ی اجتماعی برتر سال 2020- بخش دوم

ارسال پیغام


نظرات

  • 1 year, 6 months  سپیده

    خیلی جالب و کامل بود ممنون